"perumpamaan orang yang menginfakkan hartanya di jalan Allah seperti sebutir biji yang menumbukkan 7 tangkai, pada setiap tangkai ada 100 biji. Allah melipatgandakan bagi siapa yang Dia kehendaki, dan Allah Maha Luas, Maha Mengetahui. Al Quran 2:261

Tuesday, December 25, 2007

KUKA sekali lagi menyantuni mangsa mangsa banjir di pusat penempatan banjir Penjara Penor !


Syukur Alhamdulillah, KARISMA UIA Kuantan Akhawat atau ringkasnya KUKA hari ini (25 Dis 2007) turun padang untuk bersama sama merasai kesusahan dan perit jerih mangsa banjir yang berada di Penjara Penor. Diketuai oleh Farah Wahida bt Abdullah Suhaimi, mereka ke Penjara Penor seawal 9 pagi.

Program mereka bermula dengan membantu membungkuskan barangan bantuan kepada bungkusan bungkusan kecil untuk dibahagikan kepada keluarga terlibat.

Terdapat 84 keluarga yang tinggal di Pusat Pemindahan Banjir Penjara Penor sehingga petang 25 Disember 2007. walaupun air sudah surut tetapi tiada satu keluarga pun yang dibenarkan untuk pulang kerana bekalan air dan elektrik masih belum ada lagi di Kg Semangat.



kehadiran mereka jelas memberi keceriaan kepada penghuni yang berada di sini selama lebih 2 minggu. Respon positif yang diterima dari anak anak dan ibu bapa sedikit sebanyak dapat melupakan fikiran mereka seketika kepada harta benda mereka yang rosak teruk akibat banjir besar yang melanda kali ini..

















bermesra bersama sama dengan anak anak mangsa banjir
















Mereka turut mengadakan aktiviti dan beramah mesra bersama sama dengan anak anak penduduk Kg Semangat. Jelas keriangan terpapar di wajah mereka apabila melihat kakak kakak ini datang. Keseronokan itu berterusan sehingga ke tengah hari.







Jelas keriangan di wajah mereka..
















syoknya...tengah tengok apa tu ye..
















Menjelang waktu makan tengah hari, mereka membantu menyediakan makan tengah hari secara gotong royong dan menghidangkan kepada semua yang ada di Pusat Pemindahan banjir tersebut






























































1 comment:

jiwakitamerdeka said...

Teruskan membantu rakyat...