"perumpamaan orang yang menginfakkan hartanya di jalan Allah seperti sebutir biji yang menumbukkan 7 tangkai, pada setiap tangkai ada 100 biji. Allah melipatgandakan bagi siapa yang Dia kehendaki, dan Allah Maha Luas, Maha Mengetahui. Al Quran 2:261

Monday, December 24, 2007

DERU JIM Pahang ke Maran - Laporan bergambar

Kedudukan terkini penghuni di Pusat Pemindahan banjir Pekan Tajau


Keadaan rumah seorang penduduk yang separuh siap sebelum banjir melanda. Ditambah lagi dengan banjir besar kali ini sungguh menguji kesabaran pasangan ini dengan 5 orang anak kecil. Kesemua perabot asas rosak sama sekali.


Buku buku agama dan sekolah serta kad kad doa amalan harian dijemur. masih boleh digunakan lagi...


Keadaan daif sebuah madrasah di Chenor selepas dinaiki air sehingga hampir ke tingkat 1. Seorang guru madrasah tersebut dan keluarganya tinggal di tingkat atas sepanjang banjir melanda.



Keadaan sebuah rumah penduduk di pinggir Sungai Pahang.


Bantuan pakaian kepada pakcik Omar, dimana segala harta bendanya termasuk tilam dan dapur rosak teruk dan tidak dapat digunakan lagi.

Bantuan pakaian kepada 5 beradik yang masih belum mengenal lagi erti kepayahan dan keperitan hidup..

YDP JIM Pahang, Hj Samsudin Abdullah menghulurkan sumbangan yang Insyaallah dapat meringankan sedikit beban yang ditanggung oleh ibu ini..


Bekalan air bersih amat diperlukan di kawasan yang dilawati di Maran. Setiausaha JIM Kuantan, Khairudin Hassan mengagihkan air minuman kepada penduduk yang memerlukan.

Bergambar bersama dengan penduduk yang sedang mencuci peralatan rumah dari lumpur dan memberi bantuan pakaian dan air minuman.

Bantuan kepada seorang tenaga pengajar di Madrasah Mahmudiah Kertau, Chenor.

Keadaan di Madrasah Mahmudiah Kertau.

No comments: